Een gedigitaliseerd inefficiënt proces blijft een inefficiënt proces
In de afgelopen jaren is digitale transformatie een belangrijk onderwerp geworden voor veel bedrijven en organisaties. Steeds meer bedrijfsprocessen worden gedigitaliseerd om efficiënter te werken en beter te kunnen inspelen op de veranderende markt. Hoewel digitalisering veel voordelen kan bieden, is het belangrijk om niet te vergeten dat het vereenvoudigen en optimaliseren van processen minstens zo belangrijk is. Lees verder.
CIO as a Service: een ervaren, betrokken en flexibele expert op afroep voor jouw organisatie
Voor kleine en middelgrote organisaties is een fulltime ‘eigen’ CIO vaak (nog) niet haalbaar. Niet nodig ook. Juist dan is de as a Service insteek heel prettig: je haalt iemand met veel kennis en ervaring binnen, zonder het prijskaartje van een fulltime positie. Lees verder.
Microsoft Cloud Voice en integratie telefonie in Teams: tech talk
We hebben veel enthousiaste reacties ontvangen over het eerste deel van dit interview met Marcel Besteman over Microsoft Cloud Voice en integratie in Teams. Waar we eerder vooral gekeken hebben naar het business aspect en voordelen qua beheersbaarheid, productiviteit en innovatie, gaan we in dit tweede deel dieper in op de techniek. Want wat zijn de mogelijkheden en technische overwegingen? Lees verder.
Beheer fluitend je telefonie met Microsoft Cloud Voice en integratie in Teams
“Weet je nog dat we ooit dachten dat de fax essentieel was voor het bedrijfsleven? Het heeft veel ondernemers jaren gekost voor ze daar afscheid van durfden te nemen. Ik ben er heilig van overtuigd dat we over een tijd ook zo terugkijken op de telefonie, zoals we dat nu gebruiken. VoIP-toestellen op ieder bureau en die ouderwetse belcentrales, dat is een oude wereld. Die hebben we niet meer nodig. Alles gaat naar de cloud. En dan doel ik echt niet alleen op gewone kantooromgevingen: juist ook callcenters en ingewikkelde centrales kunnen prima online.” Lees verder.
User Experience Monitoring (UXM): "Je hebt geen idee hoe vaak de helpdesk NIET gebeld wordt!"
Volgens de IT-afdeling staan alle seinen op groen. Het netwerk, de servers en de applicaties worden goed in de gaten gehouden en er worden geen storingen gemeld. En toch heeft de helpdesk het druk met het beantwoorden van telefoontjes van ontevreden gebruikers. Of er spelen juist issues waar de helpdesk helemaal niet over gebeld wordt. Herkenbaar? Dan is het tijd voor meer inzicht in de gebruikservaring van je gebruikers. Lees verder.
User Experience Monitoring (UXM): hoe zit het met privacy en wetgeving?
Een PC die zo nu en dan vastloopt, applicaties die niet opstarten, haperende internetverbindingen of lange reactietijden. Het zijn problemen die iedere gebruiker herkent. User Experience Monitoring (UXM) kan helpen die problemen te voorkomen of de oplossing te versnellen. Maar… je gebruikers monitoren, hoe zit dat qua privacy en wetgeving? Lees verder.