Met CIO as a Service altijd een ervaren en daadkrachtige expert binnen handbereik

Met CIO as a Service altijd een ervaren en daadkrachtige expert binnen handbereik

< Overzicht Nieuws 02-02-2021

Een expert die je helpt om business en IT op strategisch niveau aan elkaar te knopen. Vooruitkijken en zorgen dat je nu én in de toekomst competitief bent. Kun je met enige regelmaat de ervaring en expertise van een doorgewinterde CIO gebruiken, maar wil je geen fulltime positie op de loonlijst? Dan is CIO as a Service wellicht een passende oplossing.

Er zijn volop kleinere en middelgrote organisaties waar een fulltime ‘eigen’ CIO (nog) niet haalbaar of wenselijk is. Niet nodig ook. Vaak bestiert de algemeen directeur de organisatie, met ondersteuning van een hoofd financiën en een hoofd IT. De afdelingshoofden zorgen ervoor dat hun afdelingen goed draaien, dat de boel loopt.

 

Maar… regeren is vooruitzien. Wil je zeker weten dat jouw organisatie over 3, 5 of 10 jaar nog goed meekomt? Is er nog geen duidelijke visie en strategie, of mis je een sparringpartner? Dan kan een CIO direct stevige ondersteuning bieden, bruggen bouwen tussen business en IT, en ervoor zorgen dat de juiste mensen de juiste dingen gaan doen. De as a Service insteek is dan heel prettig: je weet zeker dat je op de juiste momenten de juiste ondersteuning binnen handbereik hebt.

Hoe werkt het?

Met CIO as a Service bieden we iedere organisatie een CIO die de business kent en precies weet wat er speelt. Flexibel, efficiënt en verzekerd van continuïteit. Soms zijn er nu eenmaal vraagstukken, beleidskwesties of projecten waarbij een CIO van grote toegevoegde waarde is.

 

Denk bijvoorbeeld aan het ontwikkelen van de IT-strategie en het beleid, het uitwerken en update van de jaarlijkse IT-begroting of voeren van regie over nieuwe en bestaande contracten. Ook het ondersteunen van senior IT-leiderschap binnen de bestaande IT-organisatie of het beoordelen en prioriteren van projecten behoort tot de mogelijkheden.

In de praktijk?

Enkele maanden geleden interviewden we Dirk van Sichem al eens over dit onderwerp. Hij wist toen goed uit te leggen hoe CIO as a Service in elkaar steekt en hoe dat in de praktijk verloopt. Je vindt het interview hier: een ervaren, betrokken en flexibele expert op afroep voor jouw organisatie.

 

Als dit jaar één onderwerp actueel is, dan moet dat de transformatie van de werkomgeving zijn. Deels gestuurd door de COVID19-pandemie, deels door de (digitale) ontwikkelingen die we wereldwijd toch al doormaakten. Ook dit onderwerp is uiteraard goed aan te pakken met behulp van CIO as a Service.

 

Twijfel je welke stappen je (IT) organisatie op dit moment nodig heeft? Kun je ondersteuning gebruiken bij het formuleren van de visie en strategie van de (IT) organisatie? Wellicht biedt CIO as a Service hier uitkomst. Neem eens contact op met Gert Veldhuis via 085 – 487 29 01 of gert.veldhuis@transitionexperts.nl. Hij denkt graag vrijblijvend met je mee.

Gert Veldhuis
Partner Transition Experts

Meer lezen over de toekomst van de werkvloer? Vraag dan ons whitepaper 'Transformatie van de Werkomgeving’ aan. Dit uitgebreide document zet onze visie uiteen en geeft je volop handvatten om zelf aan de slag te gaan met de transformatie van de werkomgeving. Van het formuleren van een eigen visie en de eerste ideeën, tot praktische tips voor de uitvoering.

Recent nieuws

Handtekening gezet, uitbestedingsovereenkomst kan in de kast ... ?!

Handtekening gezet, uitbestedingsovereenkomst kan in de kast ... ?!

Veel organisaties hebben een deel of zelfs de gehele IT-dienstverlening uitbesteed. De overwegingen die daar aan ten grondslag liggen verschillen per organisatie maar zijn vaak terug te voeren tot verbeteren van de dienstverlening, kostenbesparing en/of concentratie op de kernactiviteiten.

Lees verder.

Een gedigitaliseerd inefficiënt proces blijft een inefficiënt proces

Een gedigitaliseerd inefficiënt proces blijft een inefficiënt proces

In de afgelopen jaren is digitale transformatie een belangrijk onderwerp geworden voor veel bedrijven en organisaties. Steeds meer bedrijfsprocessen worden gedigitaliseerd om efficiënter te werken en beter te kunnen inspelen op de veranderende markt. Hoewel digitalisering veel voordelen kan bieden, is het belangrijk om niet te vergeten dat het vereenvoudigen en optimaliseren van processen minstens zo belangrijk is. Lees verder.